דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכשלים והמגבלות ברפואה הציבורית בישראל 

מאת    [ 04/02/2014 ]

מילים במאמר: 582   [ נצפה 3438 פעמים ]

הרפואה הציבורית בישראל נחשבת מקיפה ביותר ביחס לזו הקיימת בחו"ל, אך קיימים בה כשלים רבים אשר פוגעים בזכויות החולים ומרעים את מצבם.

במדינת ישראל יש שירות טיפול רפואי שוטף לכל אזרח. קופות החולים ובתי החולים יתנו מענה רפואי לכל פונה תוך מתן טיפול רפואי מידי.
למרות מגבלות וכשלים קשים במתן טיפול רפואי טוב ומתקדם בתחומים רבים, כל אזרח יכול להיות בטוח וגאה שאת הטיפול הרפואי השוטף וטיפולי החירום הוא יקבל ללא קשיים ובעיות, להבדיל מרוב ארצות המערב שבהם הרפואה עולה סכומי כסף גדולים מאוד ובלי תשלום לא יינתן מענה רפואי כמעט בכלל (נציין כי הטיפול הציבורי העולמי מעניק רפואה מאוד מינימאלית).

מחסור בתקציבים

הכשלים והמגבלות בטיפולים הרפואיים במדינת ישראל נובעים מחוסר בתקצוב הממשלתי.
עקב המחסור החמור בתקציבים מתבצעים שינויים תכופים בתקנוני קופות החולים המשפיעים על איכות הטיפול הרפואי, זמינות הטיפול וכמות הטיפולים שמאושרים לכל חולה.
הכשלים תורמים רבות לעידוד "בריחת מוחות" ומעבר של רופאים איכותיים צוות מנוסה וטכנולוגיות מתקדמות מבתי חולים הציבוריים לאלו הפרטיים. עקב כך צונחת איכות הטיפול בסקטור הציבורי לשפל חסר תקדים (רק לאחרונה פורסמו אזהרות מפני קריסת קופת חולים מכבי).

הרפואה המקצועית בישראל שינתה פניה וכיום הרופאים המקצועיים מחלקים את זמנם בין בתי החולים הציבוריים שמתגמלים על פי שכר חודשי  לבין הרפואה הפרטית שמשולמת על פי ביקור או ביצוע פעולה רפואית, בתעריפים גבוהים משמעותית מחישוב השכר החודשי במערכת הציבורית.

שירותי הבריאות הנוספים

בנוסף לשירות הרפואי הבסיסי שניתן לכל אזרח במדינת ישראל מתוקף חוק הבריאות, הונהגו בקופות החולים גם שירותי שב"ן (שרותי בריאות נוספים).

השב"ן הינם שירותי בריאות נוספים שקופות החולים מציעות לחבריהן בעבור תשלום נוסף. שירותים אלו אינם כוללים שירותים הניתנים מתוקף החוק ולא כוללים כיסויים נוספים כגון כיסוי לתרופות מצילות חיים או מאריכות חיים.
השב"ן אינו תכנית ביטוח! (על אף העובדה כי בלשון היומיום הוא מוגדר כ"ביטוח משלים"). בניגוד לביטוח, השב"ן מבוסס על תקנון ובגלל זה קופות החולים יכולות לשנות מעת לעת את זכויות החברים בו (כל שינוי חייב להיות מאושר על ידי משרד הבריאות).
השירותים הנוספים המוצעים על ידי כל קופה לחבריה הינם שירותים וולונטריים (רצוניים), וכל חבר קופה יכול להחליט אם  הוא מעוניין לרכוש אותם.
קופות החולים משווקות את תכניות השב"ן, מעניקות את הכיסויים  הכלולים בו וגובות את התשלום עבורן.
בשנת 2008 היו חברים בתכניות השב"ן של כל קופות החולים כ- 73% מכלל החברים בקופות החולים.
כדי להשתמש בשירותי השב"ן על החברים בקופות החולים למצות תחילה את הטיפולים הכלולים בחוק הבריאות ורק לאחר מכן את מה שכלול בשירותים הנוספים, גם אם הטיפול הנדרש יקבע לעוד מספר חודשים!
בנוסף קיימת השתתפות עצמית מאוד גבוהה לכל פעולה ועדיין יישארו תחומי טיפול שלא יכוסו על ידי משלימי השב"ן של קופות החולים.
חבר קופ"ח אשר רכש שב"ן ועבר ניתוח דרך הקופה, עלול להיתקל בתהליך הקבלה לניתוח בדרישות תשלום גבוה בעבור שתלים או טכנולוגיות שלא כלולות בקופת החולים או בתקנון השב"ן.

בוא ונדאג לעצמנו!

חבר קופת חולים החושב כי עצם הצטרפותו לשירותי השב"ן תפתור את כל בעיות הבריאות העתידיות עלול להיתקל בשעת הצורך בבירוקרטיה רבה, תורים ארוכים וטכנולוגיה מיושנת.
הפתרון הטוב ביותר לבעיה הוא הקמת כיסוי ביטוחי פרטי שימנע את הסבל והנזק שנגרם מהכשלים במערכת הבריאות הציבורית.
כיסויי הביטוח הפרטי יעמידו את המבוטחים בעמדה שבה כל הטכנולוגיות המתקדמות  עומדות לרשותו והכסף אינו מהווה מכשול בעת הצורך בניתוח, השתלה, טיפול מחליף ניתוח , תרופות שלא בסל או בעת שיקום.

מבוטח בביטוח בריאות פרטי מוגן בצורה הטובה ביותר. הוא יודע שאם חלילה תתרחש קטסטרופה בריאותית, הפוליסה הפרטית תשלם את הוצאות הטכנולוגיות המתקדמות , טיפולי מחליפי ניתוח , ההשתלה, הניתוח, השתלים בניתוח וכל שאר ההוצאות שקשורות ישירות לטיפול הנדרש

ניר רייך


סוכן ביטוח


פיני רייך שרותי ביטוח




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב